-
- ERASMUS +: Beyond your postcode
The issues and needs we are seeking to address through this project had been identified during our work with young people and during a number of consultations that took place in September 2014 in London.
They discussed and agreed that for many of them, the world reduces at their postcode, their neighborhood and sometimes at their city. Most of them have very rarely traveled outside their home town, very few of them traveled abroad. But they all dream to expand their world and grow their abilities and skills.
They are all confident that an international meaningful experience will not only show them how life outside their postcode is, but will also enable them to see their skills used a different context, meet new people and learn about their cultures and day-to-day reality, see new places and became part of new networks and, in the end, acquire and apply new skills.
BASED ON THE RESULTS OF YOUNG PEOPLE’S CONSULTATION, THE PROJECT’S OBJECTIVES ARE
- to organise a 7 days youth exchange in Italy involving 40 young people from 4 European countries on the theme of youth employment
- to increase the employability of 40 young people through developing relevant competences such as sense of initiative and entrepreneurship, team work, learning to learn, digital competences, communication in mother tongue & foreign languages, cultural awareness
- to establish the grounds of an European Network for Youth Employment by setting up a Forum where young people will post their experiences, opinions about finding and maintaining a job , as well as employment & volunteering opportunities
- to generate a promotion strategy for the European Network for Youth Employment using young people’s ideas, creativity and commitment.
- Servicii de cazare pentru 20 refugiati de origine irakiana, relocati in municipiul Timisoara.
Obiectivul general: integrarea strainilor care au obtinut o forma de protectie in Romania.
Obiectiv specific: asigurarea cazarii a 20 refugiati irakieni transferati in Timisoara in cadrul unei operatiuniide relocare.
Obiectivul general al proiectului: il reprezinta acordarea de servicii de cazare si plata utilitatilor persoanelor refugiat, relocate (RR) in Timisoara. Scopul prezentei propuneri de proiect este de a asigura cazarea si plata utilitatilor pentru 20 refugiati relocati in Timisoara, timp de 9 luni.
- “Facilitarea integrării și dezvoltarea deprinderilor pentru o viață independentă a persoanelor refugiate, relocate în Timișoara, prin crearea unei rețele de suport local”
Proiectul se adresează celor 20 de refugiați relocați irakieni în Timișoara, prin care se urmărește integrarea acestora în noua societate gazdă, prin susținerea unor activități culturale, recreaționale și educaționale.
Activitățile derulate facilitează integrarea celor 20 de refugiați irakieni din Timișoara și promovează valorile acestora în noua societate gazdă. Activitățile constituie îin același timp, un punct de sprijin pentru asociațiile și instituțiile care activează în domeniul integrării refugiaților relocați.
Proiectul: “Facilitarea integrării și dezvoltarea deprinderilor pentru o viață independentă a persoanelor refugiate, relocate în Timișoara, prin crearea unei rețele de suport local”,este finanțat din Fondul European pentru Refugiați, prin Programul General: ,,Solidaritatea și Gestionarea Fluxurilor Migratorii”(Ref:13.01-03.01) al Uniunii Europene, gestionat în România de Ministerul Afacerilor Interne – Direcția Shengen, ca Autoritate Responsabilă, și Inspectoratul General pentru Imigrări, ca Autoritate Contractantă.
Pentru mai multe informaţii vă rugăm să contactaţi reprezentanţii organizaţiilor implicate în proiect:
AIDRom: Cătălina Niculescu, Manager Proiect, telefon: 021.212.07.98, email: aidrom@gmail.com, mobil: 0757.049.901.
Asociatia Serviciul Apel: Oana-Anca Talos, Coordonator Proiect, telefon 0734 743 667, email: oanaanca.talos@apelngo.ro
BROSURA ARABA CLICK AICI
BROSURA ROMANA CLICK AICI
- (RE)INSERTIA PERSOANELOR DIN JUDETUL TIMIS PRIN FORMARE SI ACOMPANIERE SOCIO-PROFESIONALA
Durata proiectului: 1 Aprilie 2014- Septembrie 2015
Partner: Serviciul Apel
Solecitant: Quante Resurse
Loc de desfasurare: Timis
Obiectivul general: Dezvoltarea abilitatilor si competentelor persoanelor inactive, a persoanelor implicate in agricultura de subzistenta, persoane in cautarea unui loc de munca, someri din mediul rural, din regiunea Vest mediul rural, prin masuri integrate pentru acces si mentinere pe piata muncii in activitati non agricole.
Durata de implementare a proiectului: Noiembrie 2013 – Mai 2015
Beneficiar: Consorzio Cooperazione e Reciprocità (CoRe)
Parteneri: Asociația Serviciul APEL; Le Comptoir de l’Innovation; Swedish Remarkable Parents; DENOKINN – Basque centre for Innovation, Entrepreneurship and New Business Development; Project Ahead società cooperative; Locuri de desfasurare: București, Stockholm, Napoli, Paris, Bilbao
Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea vietii sociale si profesionale a migrantilor din tarile partenere printr-o abordare inovativa de integrare sociala. Proiectul isi propune sa creeze conditii favorabile prin care diversitatea culturala sa devina un avantaj competitiv pe piata muncii, cu prioritate in antreprenoriat, pentru dezvoltarea afacerilor in cadrul comunitatilor migrante si a celor locale.
Grupul ţintă al proiectului sunt tinerii migranti cu varsta intre 18 si 35 de ani şi tinerii rezidenţi din ţările partenere.
Activitatile proiectului:
– Crearea unei platforme online cu informatii destinate migrantilor
– Redactarea unei cercetari privind fenomenul migratiei in București, Stockholm, Napoli, Paris, Bilbao
– Realizarea a 6 workshopuri pe tema diversitatii sociale si culturale pentru tineri – Realizarea a 6 workshopuri pe tema antreprenoriatului pentru tineri
– Servicii de informare pentru initierea unei afaceri
- SPRIJINIREA PROGRAMELOR DE RETURNAREA VOLUNTARA ASISTATA SI REINTEGRARE (RVAR) IN ROMANIA
Durata de implementare a proiectului: august 2014 – iunie 2015
Obiectivul general: proiectul isi propune sa sprijine dezvoltarea programelor de repatriere voluntara asistata in Romania prin:
(a) promovarea repatrierii voluntare asistate ca alternativa la returnarea fortata.
(b) asigurarea unor servicii de asistenta specifica pentru repatrierea si reintegrarea migrantilor in tarile de origine.
(c) consolidarea capacitatii institutiilor statului de a folosi RVAR ca alternativa preferabila din punct de vedere umanitar si financiar altor forme de returnare.
Finantator: Oficiul Roman pentru Imigrari, Fondul European de returnare. Solicitant: Organizatia Internationala pentru Migratie, Misiunea in Romania.
Locatie:Bucuresti si Timisoara
- COORDONAREA NATIONALA A ACTIUNII DE INTEGRARE A RESORTISANTILOR TARILOR TERTE (RTT) IN ROMANIA
Durata de implementare a proiectului: august 2013 – iunie 2015
Proiectul isi propune:
(a) sa sprijine, prin intermediul a 15 centre de informare si consiliere, integrarea sociala, economica si culturala a resortisantilor unor tari terte in societatea romaneasca prin asigurarea de informatii, servicii specifice, oferirea de asistenta, adaptate nevoilor acestora.
(b) sa imbunatateasca colaborarea cu institutiile/autoritatile centrale si locale cu atributii in domeniul integrarii strainilor in Romania.
Finantator: Oficiul Roman pentru Imigrari, prin Fondul European pentru Integrarea Resortisantilor Tarilor Terte, IF /10.02
Solicitant: Organizatia Internationala pentru Migratie, Misiunea in Romania
Parteneri: Organizatia Internationala pentru Migratie, Misiunea in Romania Locatie: Bucuresti, Timisoara
- DEAR STUDENT
Scopul proiectului este de a dezvolta si sprijini schimbarea in comunitatile locale prin promovarea educatiei in cadrul sistemului de invatamant formal si crearea unei retele de actori locali.
Proiectul se va desfasura in urmatoarele tari: Spania (Andaluzia), Italia (in regiunile Umbria si Lombardia), Portugalia (Algarve), Romania (Bucuresti-Ilfov si Sud Muntenia), Bulgaria (Sofia si judetul Haskov) si Croatia (Vukovar-Srijem si Osijek-Baranya), proiectul derulandu-se pe o durata de 30 de luni.
Beneficiarii proiectului vor fi: profesori, elevi ai scolilor secundare si primare, administratii regionale, responsabilii de decizie politica educationala, familiile elevilor, cetateni ai regiunilor implicate si personalul non-academic.
- CITIZENS WITHOUT BORDERS
Durata de implementare a proiectului: Decembrie 2012 – Decembrie 2014
Obiectivul proiectului: scopul general al proiectului este de a constientiza si de a imbunatatii cunostintele despre legislatia Uniunii Europene privind libera circulatie si respectarea drepturilor pentru cetatenii europeni si membrii familiei acestora.
Proiectul va fi implementat in cinci tari din cadrul Uniunii Europene printr-un parteneriat care cuprinde 7 parteneri si un asociat. Activitatile se vor desfasura in 4 regiuni din Italia, 2 regiuni din Spania si in orasele Bucuresti, Paris si Brno.
- CONFLICTS, MASS MEDIA AND RIGTHS: A RAISING AWARENESS CAMPAIGN ON ROMA CULTURE AND IDENTITY
Durata de implementare a proiectului: Februarie 2013 – Februarie 2015
Proiectul urmareste sa promoveze si sa creasca in randul cetatenilor europeni bunavointa in a accepta si integra personale de etnie roma, prin imbunatatirea cunostintelor si a preceptiilor referitoare la aceste comunitati si prin combaterea sentimentelor anti-romilor.
Obiectivele : este promovata valuarea diversitatii culturale in randul cetatenilor european din cadrul tarilor implicate, sunt promovate in teritoriile tinta participarea democratica si coabitarea pacifista. http://www.romaidentity.org/index.php
- UNITED WAY ROMANIA: COMPETENTE EUROPENE PENTRU TINERII DEFAVORIZATI DIN BUCURESTI
Durata proiectului: 10 luni
Beneficiar: Parada
Partner: Asociatia Serviciul APEL
Loc de desfasurare: Bucuresti
Obiectivul general: Scopul principal al proiectului este cel de calificare prin intermediul instruirii profesionale în conformitate cu cerintele Comisiei Europene si de a crea oportunităti de muncă pentru tinerii si copiii dezavantajati si cei care traiesc în conditii economice precare in Bucuresti.
De asemenea acest proiect isi propune, in paralel cu activitatea principala a proiectului si integrarea sociala a acestor copii si tineri prin intermediul unui dialog cu lucratorii sociali care isi desfasoara activitatea in cadrul Fundatiei Parada sau in alte ONG-uri care promoveaza acest proiect. În acest sens, proiectul îsi propune să creeze un training de tip peer-to-peer între participantii din cadrul proiectului datorită caruia acestia isi vor împărtasi unii altora competentele dobândite, dând nastere unui proces de perechi de mentorat, care va aprofunda, va dobândi competente suplimentare si de asemenea, să initieze un proces de incluziune socială a tinerilor defavorizati.
- YOUTH IN ACTION PROGRAM: “From North-South to South-South: the perspectives of young people to new development cooperation approaches”
Proiectul este promovat de organizatii ale societatii civile, organizatii non-guvernamentale si asociatii de tineret din diferite state membre UE si din tari terte, si anume: Italia, Romania, Grecia, Brazilia, Guatemala.
Actiunea se adreseaza organizatiilor societatii civile si organizatiilor non-guvernamentale care lucreaza in domeniul tineretului, al progresului cooperarii si al educatiei pentru dezvoltare globala.
In conformitate cu obiectivele si prioritatile ,,Programului Tineret in Actiune”, obiectivul general al proiectului este de a incuraja implicarea tinerilor din tari membre UE si tari terte in domeniul cooperarii pentru dezvoltare si educatie la nivel mondial .
Proiectul va contribui in mod specific la urmatoarele obiective ale programului;
– Promovarea cetateniei active a tinerilor in general si a cetateniei europene in mod special;
– Dezvoltarea solidaritatii si promovarea tolerantei intre tineri, in special in vederea consolidarii coeziunii sociale in UE;
– Incurajarea intelegerii reciproca dintre tinerii din diferite tari.
- CURSUL DE LIMBA ROMANA SI ACTIVITATI EDUCATIVE PENTRU STRAINI DIN AFARA UNIUNII EUROPENE
Durata de implementare a proiectului: Octombrie 2013 – Iunie 2014
Programul general: “Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii”
Beneficiar: Asociaţia pentru Apărarea Drepturilor şi Integrare Socială (ADIS)
Partener: Asociația Serviciul APEL
Locuri de desfasurare municipiul București, jud. Ilfov, jud. Cluj.
Obiectivul general al proiectului este reprezentat de facilitarea integrării RTT în societatea românească prin oferirea de cursuri de limba română și activități educative, adaptate la nevoile beneficiarilor (adulți și copii).
Grupul ţintă al proiectului este reprezentat în principal de către resortisanţii ţărilor terţe cu drept de ședere în România (cetățeni străini resortisanți țări terțe), adulți și copii, iar în secundar instituții publice responsabile de integrarea RTT în România, organizații non-guvernamentale care sprijină la nivel național sau local procesul de integrare a RTT, comunitățile locale în care locuiesc RTT, mass-media.
Obiectivele specifice ale acestui proiect sunt următoarele:
1. Îmbunătățirea cunoștințelor de limbă română prin organizarea de cursuri formale și sesiuni/ateliere non-formale.
2. Facilitarea procesului educațional (inclusiv prin apelul la metode de educaţie non-formală) prin acordarea de sprijin specializat.
- ACCES PENTRU TOTI, PE O PIATA A MUNCII INCLUZIVA
Durata de implementare a proiectului: Noiembrie 2010 – Octombrie 2013.
Obiectivul general al proiectului il reprezinta imbunatatirea si dezvoltarea cadrului de cunoaștere, organizare, functionare a proceselor de ocupare și angajare pe piata muncii a persoanelor dezavantajate, precum si promovarea activa a unor masuri optime destinate acestora, pentru integrarea sociala.
Proiectul ”Acces pentru toti, pe o piata a muncii incluziva” este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, ”Investeste in oameni”, axa prioritara 6, Domeniul Major de Interventie 6.2 ”Imbunatatirea accesului si a participarii grupurilor vulnerabile pe piata muncii”.
Rezultate:
- SPRIJINIREA PROGRAMELOR DE RETURNAREA VOLUNTARA ASISTATA SI REINTEGRARE (RVAR) IN ROMANIA
Durata de implementare a proiectului: Iulie 2012 – Iunie 2013 /August 2013 Iulie 2014
Obiectivul general: proiectul isi propune sa sprijine dezvoltarea programelor de repatriere voluntara asistata in Romania prin:
(a) promovarea repatrierii voluntare asistate ca alternativa la returnarea fortata.
(b) asigurarea unor servicii de asistenta specifica pentru repatrierea si reintegrarea migrantilor in tarile de origine.
(c) consolidarea capacitatii institutiilor statului de a folosi RVAR ca alternativa preferabila din punct de vedere umanitar si financiar altor forme de returnare.
Finantator: Oficiul Roman pentru Imigrari, Fondul European de returnare
Solicitant: Organizatia Internationala pentru Migratie, Misiunea in Romania
Locatie: Bucuresti si Timisoara
Rezultate:
185 persoane au beneficiat de consiliere si informare cu privire la programul de returnare voluntara.
- MODELE DE BUNA PRACTICA IN DOMENIUL INCLUZIUNII SOCIALE
Durata de implementare a proiectului: Iulie 2010 – Iunie 2013.
Proiectul Modele de bună practică în domeniul incluziunii sociale este dezvoltat de către CRIES în parteneriat cu Platforma Europeană IRIS și asociațiile Institutul Intercultural Timişoara, Serviciul APEL şi Integra România.
Proiectul este co-finanţat prin Fondul Social European şi se derulează în perioada 2010-2013.
Localitățile în care se implementează proiectul sunt Timișoara, Arad, Oradea, Cluj-Napoca, Sibiu, Odorheiu Secuiesc, Iași și București.
Obiectivul principal este dezvoltarea economiei sociale în România ca instrument de promovare a incluziunii sociale şi a cetăţeniei active.
Premiza principală de lucru: economia socială are un impact semnificativ în promovarea incluziunii sociale prin crearea de locuri de muncă, creşterea autonomiei persoanelor din grupuri vulnerabile, creşterea coeziunii sociale la nivel local, promovarea unor roluri active în rândul cetăţenilor.
Rezultate:
• Participarea in grupul de think-tank in domeniul incluziunii sociale;
• Coordonarea activitatii de formare-dezvoltare profesionala;
• Coordonarea activitatii de mentoring social;
• Oferirea de servicii de consultanta in domeniul integrarii profesionale a persoanelor marginalizate social pentru organizatiile care doresc sa desfasoare proiecte.
-
COORDONAREA NATIONALA A ACTIUNII DE INTEGRARE A RESORTISANTILOR TARILOR TERTE (RTT) IN ROMANIA
Durata de implementare a proiectului: August 2012 – Iunie 2013
Obiectivul proiectului Proiectul își propune:
(a) să sprijine, prin intermediul a 15 centre de informare și consiliere, integrarea socială, economică şi culturală a resortisanţilor unor ţări terţe în societatea românească prin asigurarea de informaţii, servicii specifice, oferirea de asistenţă, adaptate nevoilor acestora.
(b) să îmbunătăţească colaborarea cu instituţiile/autoritățile centrale și locale cu atribuţii în domeniul integrării străinilor în România.
Finantator: Oficiul Roman pentru Imigrari, prin Fondul European pentru Integrarea Resortisantilor Tarilor Terte, IF /10.02
Solicitant: Organizatia Internationala pentru Migratie, Misiunea in Romania
Parteneri: Organizatia Internationala pentru Migratie, Misiunea in Romania
Locatie: Bucuresti, Timisoara
Rezultate:
- ROLUL DIALOGULUI SOCIAL IN DEZVOLTARE INCLUZIUNII SOCIALE ACTIVE
Durata de implementare a proiectului: august 2010-iulie 2013
Obiectivul general al proiectului este reprezentat de cresterea incluziunii sociale prin promovarea dialogului social intre diversi actori ai societati (parteneri sociali, organizatii neguvernamentale, reprezentanti mediul economic, institutii publice, cetateni).
Finantator: Fondul Social European, Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Solicitant: Asociatia CRIES
Parteneri: Asociatia Serviciul APEL, Platforma Europeana IRIS, Reper21, Institutul Intercultural Timisoara
Locatie: Bucuresti – Ilfov, Centru, Nord-Est, Nord-Vest si Vest
Rezultate:
1) Dezvoltarea unei Platforme Naţionale a Grupurilor Locale de Acţiune in Domeniul Incluziunii Sociale, compusa din 120 de parteneri (personal al organizatiilor societatii civile, personal al partenerilor sociali, personal al membrilor pactelor regionale pentru ocuparea fortei de munca si incluziune sociala, personal al camerelor de comert si industrie, personal al asociatiilor fermierilor si meseriasilor);
2) Formarea a 40 de persoane in vederea implementarii metodologiei de elaborare a Planurilor Locale de Incluziune Sociala;
3) Dezvoltarea a 8 Planuri Locale de Incluziune Sociala;
4) Consultarea si implicarea a minim 800 de parteneri sociali, personal al organizaţiilor neguvernamentale si cetateni in elaborarea Planurilor Locale de Incluziune Sociala:
5) Elaborarea unui portofoliu de bune practici in domeniul incluziunii sociale
6) Organizarea de schimburi de experienţa in vederea familiarizarii unui numar de 35 de persoane (parteneri sociali, personal al organizaţiilor neguvernamentale, personal al asociatiilor fermierilor si meseriasilor) cu metode de buna practica in domeniul incluziunii sociale;
7) Informarea unui numar de 800 de persoane (personal al organizatiilor societatii civile, personal al partenerilor sociali personal al organizatiilor societatii civile personal al membrilor pactelor regionale pentru ocuparea fortei de munca si incluziune sociala, personal al camerelor de comert si industrie, personal al asociatiilor fermierilor si meseriasilor) cu privire la metode/proiecte de buna practica in domeniul incluziunii sociale.
8.) Elaborarea unui numar de 8 proiecte inovative in domeniul incluziunii sociale:
9) personal din 8 organizatii ale societatii civile va beneficia de un numar de 640 de ore de consultanta si mentoring in elaborarea si implementarea de proiecte in domeniul incluziunii sociale
10) 1600 de persoane (personal al organizatiilor societatii civile, personal al partenerilor sociali, personal al organizatiilor societatii civile, personal al membrilor pactelor regionale pentru ocuparea fortei de munca si incluziune sociala, personal al camerelor de comert si industrie, personal al asociatiilor fermierilor si meseriasilor) vor primi informatii relevante in domeniul incluziunii sociale, metodelor si proiectelor de buna practica, oportunitati si resurse de dezvoltare
11) organizarea unui număr de 8 conferinte nationale de lansare a proiectului, 8 seminarii nationale si a unei conferinte internaţionale de finalizare a proiectului.
- AMITIE – “Awareness on Migration, development and human rights through local partnerships”
Durata de implementare a proiectului: Martie 2011 – Martie 2013
Obiectivul general al proiectului este reprezentat de mobilizarea si cresterea responsabilitatii civice cu privire la procesul de dezvoltare / co-dezvoltare in relatie cu drepturile omului si migratia.
AMITIE isi propune să dezvolte un nou tip de comunicare – eficienta, autentica si participativa, asupra temelor migratiei, dezvoltarii si drepturilor omului, astfel incat :
– să determine constientizarea din partea cetatenilor a valorii adaugate a migrantilor si a minoritatilor etnice pe care o aduc la nivel local, precum si sensibilizarea lor la diversitatea culturala si a efectelor negative a prejudecatilor;
– să consolideze know-how-ul autoritatilor locale si a organizatiilor non-statale in vederea imbunatatirii strategiile de comunicare publica in domeniul educatiei pentru dezvoltare.
Partneri: Primarie din Bologna, Cineteca di Bologna, Alma Mater Studiorum Università di Bologna, FelcosUmbria, Gvc, Regione Emilia Romagna, Famsi, Rigas Domes Izglitibas Kulturas un Sport Departaments, Latvias Centre for HumanRights, Prefeitura do Recife
Locatie: Romania (Bucuresti), Italia (Regione Emilia Romagna – Bologna si Regione Umbria – Perugia), Spania (Sevillia si Malaga), Letonia (Riga) si Brazilia (Recife)
Rezultate:
- CONTEAZA PE NOI!
Durata: Septembrie 2012 – Aprilie 2013
Obiectiv general: Scopul proiectului este dezvoltarea unui model inovativ de economie sociala care sa asigure accesul pe piata muncii si imbunatatirea calitatii vietii pentru persoanele aflate in situatii vulnerabile din punct de vedere socio-profesional. Un alt obiectiv vizat este cresterea oportunitatilor de angajare pentru grupul tinta in decursul unei perioade de 3 luni prin formari ce vizeaza antreprenoriatul social si asigurarea calificarilor in meserii solicitate de piata muncii actuala, dar si crearea de locuri de munca pentru grupul tinta prin infiintarea unui model inovativ de ocupare sub forma unei agentii de insertie in munca cu caracter temporar.
Finantator: Raiffeisen Bank, Programul de Granturi „Raiffeisen Comunitati” Solicitant: Asociatia de Ajutor Caritabil AMURT Locatie: Bucuresti Rezultate obtinute:
- Realizarea unui raport al nevoilor de calificare si angajare la nivel local;
- Angajarea a 2 tineri prin program in Asociatia de Ajutor Caritabil AMURT (asistent bucatar si tehnician agricol) si crearea unei liste de „asteptare”cu tineri calificati pentru care se va media gasirea unui loc de munca;
- Incheierea a 3 parteneriate : pentru promovarea antreprenoriatului social cu Quanta Resurse Umane; pentru realizarea cursurilor de calificare la nivel local cu Quanta Resurse Umane si AJOFM Ilfov; pentru promovarea programului de insertie pe piata muncii in mediul on-line cu HR Specialists;
- Realizarea unei campanii de informare a serviciilor programului prin : comunicate de presa on-line, organizarea unei intalniri privind serviciile publice si private pentru persoanele fara adapost, participarea la targul de economie sociala organizat de HR Specialists si prin inscrierea la ONGFest.
PENTRU MAI MULTE INFORMATII:
– http://www.stiriong.ro/actualitate/proiecte-ong/programul-aconteaza-pe-noi – http://www.ies.org.ro/detaliu-stire/vrs/IDnews/85/fu/programul-conteaza-pe-noi-un-sistem-ino
- IMPREUNA PENTRU O MAI BUNA INTEGRARE A RTT
Prezentare generală
Proiectul “Împreună pentru o mai bună integrare a RTT” a fost finanțat prin Programul General Solidaritatea și Gestionarea Fluxurilor Migratorii , Fondul European de Integrare a Resortisanților Țărilor Terțe, Programul Anual 2010, gestionat în România de către Oficiul Român pentru Imigrări. Activitățile proiectului au fost implementate în perioada septembrie 2011 – iunie.
Scopul proiectului a constat în creșterea gradului de informare a actorilor relevanți din sfera integrării sociale și îmbunătățirea comunicării dintre aceștia prin crearea de unor instrumente de informare permanentă a instituțiillor publice implicate în integrarea socială a RTT și realizarea unui manual de bune practici în acordarea de servicii oferite resortisanților țărilor terțe.
Grupul țintă al proiectului a fost format din:
- Reprezentanți ai instituțiilor publice centrale și/sau locale din 11 localități (București – Ilfov, Iași, Cluj, Constanța, Timișoara, Galați, Ploiești, Suceava, Bacău, Brașov, Oradea) din România, care au atribuții în vederea sprijinirii integrării RTT în societatea românească
- Dar și reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale care desfășoară activități dedicate RTT
- Precum și reprezentanți ai Patronatelor și/sau Sindicatelor
Activitățile proiectului
- Organizarea a două conferințe de presă
- Elaborarea unui studiu privind problemele întâmpinate de instituțiile publice în integrarea socială a resortisanților țărilor terțe
- Organizarea unei conferințe naționale în 11 localități din zonele cu cel mai mare număr de resortisanți ai țărilor terțe (București – Ilfov, Iași, Cluj, Constanța, Timișoara, Galați, Ploiești, Suceava, Bacău, Brașov, Oradea)
- Elaborarea și editarea unui manual de bune practici
- Organizarea unui workshop
- Crearea unei pagini web, a unui newsletter și a unui forum de comunicare și informare
Studii, rapoarte
1. Diagnoza problemelor întâmpinate în domeniul integrării RTT în România
Studiul a urmărit explorarea atitudinilor și percepțiilor diverșilor actori instituționali față de cadrul de reglementare și instrumentele de gestionare a fenomenului imigrației. Cercetarea sociologică a avut loc în cadrul proiectului “Împreună pentru o mai bună integrare a RTT” a fost finanțat prin Programul General Solidaritatea și Gestionarea Fluxurilor Migratorii , Fondul European de Integrare a Resortisanților Țărilor Terțe, Programul Anual 2010, gestionat în România de către Oficiul Român pentru Imigrări.
-
RETEA DE CENTRE DE INFORMARE SI CONSILIERE PENTRU RESORTISANTI AI UNOR TARI TERTE.
Durata: Noiembrie 2010 – Mai 2011
Obiectiv general al proiectului a fost reprezentat de sprijinirea integrarea resortisanţilor tărilor terţe (RTT) în societatea românească prin asigurarea unor servicii relevante de informare şi consiliere care să faciliteze accesul nediscriminatoriu al acestora la bunurile şi serviciile publice (ex. accesul pe piaţa muncii, accesul la servicii medicale, accesul la servicii de învăţământ etc.) precum şi relaţionarea / interacţiunea cu membrii comunităţilor locale, având în vedere că doar prin participarea la viaţa socială se poate ajunge la o eventuală integrare / naturalizare a populaţiei de migranţi în cadrul comunităţilor.
Finantator: Oficiul Roman pentru Imigrari, Fondul European pentru Integrarea Resortisantilor Tarilor Terte, IF /09/01
Solicitant: Organizatia Internationala pentru Migratie, Misiunea in Romania
Locatie: Bucuresti, Bacau, Brasov, Buzau, Cluj, Constanta, Craiova, Galati, Iasi, Pitesti, Ploiesti, Sibiu, Suceava, Targu Mures, Timisoara
Rezultate obtinute:
– Realizarea unei retele de 15 centre de informare si consiliere in locatiile organizatiilor partenere;
– 16 lucratori in centre, recrutati si instruiti, precum si transfer de cunostinte catre alti 16 angajati ai organizatiilor colaboratoare locale;
– 8250 de pliante si 750 de postere produse si distribuite;
– Aproximativ 7500 de resortisanti informati si consiliati.
- CONSOLIDARE A PROGRAMELOR DE RETURNARE VOLUNTARA ASISTATA IN ROMANIA
Durata: Ianuarie 2010 – Mai 2011
Finantator: Oficiul Roman pentru Imigrari, Programul anual 2009/ Fondul european de returnare, Număr contract RF/09.01/01.01
Solicitant: Organizatia Internationala pentru Migratie, Misiunea in Romania
Locatie: Bucuresti, Timisoara, Arad
Rezultate obtinute
- 69 vizite de consiliere in locatiile din Bucuresti – Otopeni (33 vizite) si Timisoara – Arad (36 vizite) in perioada ianuarie – mai 2011.
- au fost consiliati un numar total de 255 beneficiari care au fost informati cu privire la serviciile derulate in cadrul proiectului si de oportunitatile de participare la cursurile de formare, inscriere pentru returnarea voluntara.
- au fost derulate un numar de 17 cursuri in locatiile din Bucuresti – Otopeni si Timisoara – Arad .
- HELPDESK PLATFORM AND SUPPORT TO NEW MEMBER STATE NSA/LA IN THE DEVELOPMENT SECTOR
Perioada: Ianuarie 2009 – Martie 2011 Obiectivul general al proiectului a fost de a contrubui la consolidarea si dezvoltarea Actorilor Neguvernamentali si ai Autoritatilor Locale (incluzand retelele si platformele organizatiilor Noilor State Membre – NSM), in dezvoltarea parteneriatelor multi-actori si dezvoltarea modurilor de lucru cu Institutiile Comunitatii Europene. Finantator: Comisia Europeana prin programul EuropeAid – AIDCO (DCI-NSA/2008/155-602) Solicitant: punto.sud Italia Parteneri: FoRS – Czech Forum for Development Cooperation Cehia, Support to Life Turcia, Caritas Polonia, People in Peril Association Slovacia, Hungarian Baptist Aid Ungaria, Asociatia Serviciul APEL Romania Locatie: Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania, Italia, Turcia, Polonia Rezultate obtinute:
- Realizarea unui help-desk virtual
- Platforma help-desk operationala in tarile implicate in proiect
- Pregatirea si distribuirea ghidului de programe AIDCO – “Trenino”
- Acces gratuit la instrumentele de baza, exemplele existente, bunele practici si manualele realizate in proiect
- Un manual comprehensiv privind obligatiile contractuale si administrative incluse in proiectele de dezvoltare ale Comunitatii Europene;
- Operatori ai organizatiilor din proiect formati in cadrul trainingurilor din tarile implicate in proiect, 2 traininguri privind derularea si implementarea proiectelor EuropeAid desfasurate in Bucuresti si Timisoara in 2009 si 2010
- Screening si suport pentru proiectele specifice derulate de organizatiile statelor membre.
Linkuri utile:
– Manual Trenino – Limba Romana
– Manual Trenino – Limba Engleza
– Pliant Proiect EuropeAid Helpdesk
- CONSOLIDATING ASSISTANCE FOR VICTIMS OF TRAFFICKING IN ROMANIA
Perioada: Ianuarie 2009 – Martie 2010
Finantator: Swiss Federal Office for Migration
Solicitant: Organizatia Internationala pentru Migratie, Misiunea in Romania
Parteneri: National Agency Against Trafficking in Persons ANITP, Social Alternatives Association ASA, Association for Developing Alternative Practices for Reintegration and Education ADPARE, Asociatia Serviciul APEL, Roma Youth and Students Association ROMANITIN
Locatie: Bucuresti, Iasi, Timis
Beneficiari:
- 40 victime ale traficului de persoane
- 44 asistenti sociali selectati din asociatiile neguvernamentale, Asociatia Nationala Impotriva Traficului de Persoane, administratii locale relevante in domeniu
- Alte organizatii profesionale care au ca domeniu de lucru migratia, drepturile omului, crima organizata, etc. Rezultate obtinute: Realizarea a doua evaluari (interviuri de evaluare) cu personalul ANITP in Timis si Iasi in aprilie, octombrie 2009.
- Pregătirea curriculei de training, alaturi de partenerul ADPARE şi participarea la desfăşurarea efectivă a seminarului de instruire a angajatilor ANITP (8-10 decembrie 2010, Bucuresti)
- Rezultate optime in ceea ce priveste cooperarea cu organizatorii pentru identificarea celor mai avantajoase condiţii de organizare şi desfăşurare a seminariilor de instruire, a activităţii de evaluare şi a lucrului în grupul de pregătire a materialelor.
- INSTRUMENTE DE INTERVENTIE ACTIVA IMPOTRIVA EXCLUZIUNII PE PIATA MUNCII
Perioada: Mai 2009
Proiectul de formare a fost conceput ca un program dezvoltat in mai multe module cu scopul de a oferi o panorama completa asupra fenomenului de marginalizare pe piata muncii a persoanelor si mai ales a tinerilor, cu diferite tipuri de dificultati si a respectivelor instrumente de actiune directa pentru ameliorarea acestei situatii.
Beneficiari: lucratori sociali din cadrul DGASPC Giurgiu
Finantare: GVC – Italia
Locatie: Giurgiu Proiectul a fost structurat in 2 module cu durata de 2 zile (primul modul) si 2 zile (al doilea modul), cu o durata de 6 ore de curs pe zi. Modulele de formare au fost concepute astfel: – Orientarea vocationala, tutoring si proiect individual de integrare profesionala – Firma, identitatea angajatului, studiul fiselor de post.
Rezultate obtinute: In perioada 14, 15 – 21, 22 mai 2009 s-a desfasurat la Giurgiu cursul – „Metode si tehnici de consiliere si orientare vocationala” – organizat de specialisti ai Asociatiei Serviciul APEL pentru operatorii servicilor de asistenta sociala ai DGASPC Giurgiu.
- PROIECTE DE FORMARE PROFESIONALA SI DEZVOLTARE LOCALA IN ZONELE URBANE DIN BUCURESTI SI TIMISOARA
Perioada: 2006 – 2009
Proiectul, care continuă şi dezvoltă activitatea iniţiată în anul 2004 prin „Proiectul de Formare Profesională pentru tineri şi femei din zonele urbane Bucureşti şi Timişoara”, si-a propus reintegrarea socio-profesionala a tinerilor prin intermediul dezvoltării unor parcursuri personalizate, susţinerea şi dezvoltarea resurselor individuale.
Finanţator: Fundaţia Unidea/Unicredit Foundation
Locaţie: Bucureşti şi Timişoara.
Obiectivul general al proiectului: Reducerea graduală a excluderii şi marginalizării în care se găsesc persoanele în situaţie de marginalizare, prin intermediul activităţii de formare profesională şi prin susţinerea înfiinţării unor micro-întreprinderi.
Rezultate obtinute:
– 544 beneficiari selectati in grupul tinta
– 166 beneficiari angajati la finalul proiectului
– 73 beneficiari inscrisi la cursuri de formare (vocationale si profesionale)
– 26 stagii de practica in intreprinderi
– 400 beneficiari mediati
– 375 planuri individualizate realizate
– 24 beneficiari au beneficiat de cursuri antreprenoriale
– 2 studii de caz realizate
- FORMARE DE COMPETENTE CHEIE SI INTEGRARE PE PIATA MUNCII A TINERILOR PROVENITI DIN INSTITUTII DE STAT PENTRU PROTECTIA COPILULUI
Perioada: Mai 2008 – Aprilie 2009
Scopul proiectului a constat in facilitarea accesului pe piata muncii a 60 de tineri care au implinit varsta de 18 ani, care au parasit sau se pregatesc sa paraseasca sistemul de stat privind protectia copilului din Regiune, prin dezvoltarea masurilor active de ocupare precum informare si consiliere profesionala, mediere a muncii, formare profesionala si sprijin pentru initierea unei afaceri pe cont propriu.
Finantare: PHARE 2006/018 – 147.04.02.03.01.01.509
Solicitant: Asociatia Serviciul APEL
Parteneri: Memory Consult Italia, Universitatea de Vest Timisoara, Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timisoara.
Locatie: Regiunea de Vest, Timisoara
Rezultatele obtinute:
– 60 de tineri care au primit servicii de ocupare in cadrul proiectului;
– 10 tineri care au primit servicii pentru initierea unei afaceri pe cont propriu;
– Analiza cu privire la nevoile de formare ale tinerilor din grupul tinta;
– Baza de date cu angajatori / tineri in cautarea unui loc de munca;
– Brosura cu informatii privind activitatile si rezultatele proiectului, exemple de succes, mecanismele de suport existente la nivel institutional/comunitar;
– Curricula de formare profesionala in competente cheie: comunicare, lucrul in echipa, rezolvare de probleme si autodezvoltare profesionala;
– Brosura cu rezultatele investigarii procesului de tranzitie la munca beneficiarilor sistemulii de protectie a copilului;
– Pliante de prezentare a serviciilor oferite prin proiect;
– Conferinta pentru promovarea modelelor de buna practica.
- INTEGRAREA PE PIATA MUNCII A TINERILOR PERSTE 18 ANI PROVENITI DIN SISTEMUL DE PROTECTIE A COPILULUI.
Perioada: Mai 2008 – Aprilie 2009
Obiectiv general al proiectului a fost reprezentat de facilitarea accesului pe piaţa muncii a tinerilor peste 18 ani care au părăsit sau se pregătesc să părăsească (in următoarele 12 luni) sistemul de stat privind protecţia copilului din Regiunea Bucureşti – Ilfov prin dezvoltarea măsurilor active de ocupare, precum: informare şi consiliere profesională, mediere a muncii, formare profesională în competenţe cheie şi sprijin pentru iniţierea unei afaceri pe cont propriu.
Finantator: PHARE/2006/018-147.04.02
Solicitant: Asociatia Serviciul Apel
Parteneri: Meridiana Italia, Universitatea Româno-Americană, Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale, Asociaţia Camera de Comerţ Italiană pentru România
Rezultate obtinute
– 72 de tineri au beneficiat pe parcursul implementãrii proiectului de servicii de informare si consiliere profesionalã, mediere în muncã si formare profesionalã în competente cheie: Comunicare în limba oficialã: 20 de tineri, Competente sociale si civice: 40 de tineri
– 18 tineri dintre cei care au primit servicii de informare si consiliere profesionalã, mediere si formare profesionalã au fost plasati în muncã pânã la finalul proiectului si monitorizati în perioada initialã de angajare (de la 3 la 6luni);
– 10 tineri au primit servicii de consultantã pentru initierea unei afaceri pe cont propriu;
– 2 module de curs de formare profesionalã si 2 curriculum-uri în competente cheie au fost organizate: comunicare în limba oficialã si competente sociale si civice (organizarea locului de muncã, lucru în echipã);
– Brosurã ce contine rezultatele investigãrii procesului de tranzitie la muncã a beneficiarilor sistemului de protectie a copilului aflat în dificultate (300 de exemplare);
– Brosurã ce redã informatii referitoare la activitãtile si rezultatele proiectului, exemple de succes ale unor tineri din grupul tintã al proiectului integrati pe piata muncii, precum si informatii despre mecanismele de suport existente la nivel institutional si/sau comunitar din Regiunea Bucuresti-Ilfov (300 de exemplare);
- SANSE EGALE – UN LOC DE MUNCA PENTRU TINERII POST- INSTITUTIONALIZATI
Perioada: Ianurie 2008 – Decembrie 2008
Obiectivul general al proiectului a fost reprezentat de facilitarea accesului tinerilor de peste 18 ani, care au parasit sau se pregatesc sa paraseasca sistemul de stat privind protectia copilului, pe piata muncii si reducerea discriminarii si inegalitatii pe piata muncii pentru acestia. Pentru atingerea acestui obiectiv s-a propus dezvoltarea si sustinerea unei campanii de informare a unui numar de minim 60 de angajatori din Regiunea de dezvoltare Bucuresti – Ilfov cu privire la combaterea discriminarii si inegalitatii pe piata muncii a tinerilor post-institutionalizati.
Finantator: PHARE/2005/017-553.04.02
Solicitant: Institutul Român pentru Educaţie şi Calitate Europeană – IRECE
Parteneri: Asociaţia Serviciul APEL
Locatie: Regiunea Bucuresti-Ilfov
Rezultate obtinute:
- Instrumentele dezvoltate pentru etapa de cercetare a campaniei: chestionar, ghidul de aplicare, grila de interpretare
- Rezultatele campaniei active: minim 60 de chestionare completate de reprezentanti ai companiilor din regiunea Bucuresti-Ilfov, in timpul interviurilor (minim 20 chestionare), prin apel telefonic (minim 20 chestionare), in urma transmiterii mesajelor electronice (minim 20 chestionare)
- Concluziile cercetarii in urma centralizarii chestionarelor,
- Ghidul de bune practici
- Materialele de promovare a campaniei: 2000 de pliante de promovarea a proiectului, ghidul de bune practici (editat in 300 de exemplare), pagina de web a proiectului, o aparitie televizata si 2 articole in mass-media, 200 de afise.
- TINERII FORMEAZA TINERI
Perioada: Aprilie 2008 – Aprilie 2009
Obiectivul general al proiectului a fost reprezentat de facilitarea accesului tinerilor, beneficiari ai sistemului de stat privind protecţia copilului, din judeţul Timiş, la servicii de informare privind piaţa muncii, promovând ideea de formare continuă, dezvoltarea conexiunii între oferta şi cererea pe piaţa muncii, precum şi domeniile de activitate accesibile după ce au parasit sistemul de stat privind protecţia copilului.
Finantator: Comisia Europeana, Youth in Action Program
Solicitant: Asociatia Serviciul APEL
Parteneri: Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş, Centrul de Sprijinire a Integrării Familiale şi Profesionale a Tinerilor Timişoara, Complexul de Servicii Specializate pentru Copilul cu Dizabilităţi Recas
Locatie: Regiunea de Vest – Timisoara
Rezultate obtinute:
– 60 de tineri din Centrul de Sprijinire a Integrării Familiale a Tinerilor Timişoara şi Centrul de Plasament Recas vor beneficia de servicii de informare şi orientare profesională, mediere în munca ;
– 60 de tineri au dezvoltat cunoştinţe şi capacităţi cognitive de a asimila/prelucra informaţii privind posibilităţile lor de acces la piaţa muncii; competenţe de căutare/solicitare/păstrare a unui loc de muncă; abilităţi de alegere a unei meserii/ocupaţii în funcţie de cerinţele pieţei muncii, pentru a se încadra pe locuri de munca corespunzătoare;
– 20 de tineri dintre cei care au primit servicii de informare şi orientare profesională au fost mediaţi pe piaţa muncii;
– 60 de tineri au participat la prezentări pe teme specifice legate de piaţa muncii, precum: autocunoaşterea, comunicarea, conflictul şef, coleg, client, instrumente de promovare personală, tehnici de căutare a unui loc de muncă, contractul de muncă şi cartea de muncă, piaţa muncii – cerere si ofertă, protecţia muncii, demisia şi încetarea contractului de muncă, stabilitatea la locul de munca, etc.
– 60 de tineri au luat contact direct cu angajatorii: prezentări de firme în instituţii, vizite la companii.
- CENTRE REGIONALE DE CONSILIERE SI MEDIERE PROFESIOANALA PENTRU PERSOANELE DE ETNIA ROMA
Perioada: Februarie – Aprilie 2009
Acest proiect s-a bazat pe experienţa organizaţiei noastre cu tinerii rromi propunandu-si sa imbunatateasca accesul pe piata muncii si la educatia scolara pentru tineri rromi, cu vârste cuprinse între 16-29 de ani.
Finantator: Fondul Social European, POSDRU/15/6.2/S/3
Solicitant: Amare Rromentza
Parteneri: Asociatia Serviciul APEL (formare)
Rezultate obtinute:
- Consolidarea capacităţilor operative şi de intervenţie a echipei Asociaţiei “Amare Rromentza” în lucrul cu persoanele care provin din categorii dezavantajate pe piaţa muncii, în vederea integrării lor socio-profesionale, prin dezvoltarea parcursurilor de integrare pe piaţa muncii.
- Cursul a fost structurat pentru un grup ţintă care era deja în posesia unei serii de instrumente, fie ele analitice sau de intevenţie directă, specializat în intervenţia de reabilitare socială. Desfăşurarea sesiunii s-a bazat pe utilizarea unora dintre cele mai difuzate instrumente de intevenţie în ceea ce priveşte formarea adulţilor (brainstorming, jocul de rol, prelegerea şi dezbaterea între participanţi şi între participanţi şi formatori)
- PROCOPIL – Program Concertat Pentru Initiativa Locala
Durata: 2006-2009
Finanţator: Ministerul Francez al Afacerilor Externe
Locaţie: Franţa, România, Bulgaria, Republica Moldova
Solicitant Romania: Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Protecţia Copilului
Proiectul PROCOPIL si-a propus întărirea si susţinerea societăţii civile din România, Bulgaria si Moldova, precum şi promovarea drepturilor copilului.
In România programul a fost coordonat de Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Protecţia Copilului (FONPC), în Franţa, de Solidarite Laique, în Bulgaria de Asociaţia Roditeli, în Republica Moldova, de Alianţa pentru Protecţia Socială a Copilui şi Familiei (APSCF).
Rezultate obtinute APEL
– formarea în domeniul consilierii si orientării
– integrării profesionale a 15 specialişti (educatori, asistenţi sociali, psihologi, psihopedagogi) din organizaţiile membre a FONPC din Bucuresti, colaboratori ai Serviciului APEL.
- COD DE BUN PRACTICI PRIVIND INTEGRAREA PROFESIONALA A TINERILOR DEFAVORIZATI
Perioada: 06 august – 30 noiembrie 2007
Proiectul se adreseaza tinerilor defavorizaţi – tinerii proveniţi din sistemul de protecţie a copilului, tinerii cu dizabilităţi, tinerii cu parcurs educaţional întrerupt, tinerii cu trecut de delincvenţă, tinerii cu trecut de toxicodependenţă, tinerii proveniţi din mediile economice defavorizate etc.
Finantator: Agenţia Naţionala pentru Sprijinirea Iniţiativelor Tinerilor prin Programul Naţional Iniţiative Comunitare pentru Tineret 2007.
Solicitant: Asociatia Serviciul APEL
Locatie: Bucuresti / Timisoara
Rezultate obtinute :
– 500 de broşuri “Cod de bune practici privind integrarea profesională a tinerilor defavorizaţi” care se adresează atât tinerilor proveniţi din categoriile defavorizate, cât şi angajatorilor şi specialiştilor din instituţii/organizaţii implicate în integrarea socio-profesională a acestor tineri.
NOPLANET B: strategii profitabile și acțiuni mici pentru impact mare asupra schimbărilor climatice
NOPLANET B este un proiect cofinanțat de Comisia Europeană, în cadrul programului DEAR, pe care Asociația Serviciul APEL îl derulează într-u parteneriat de șase țări: Italia, Germania, Spania, Portugalia, România și Ungaria.
Proiectul își propune să contribuie la dezvoltarea cunoștințelor și înțelegerii în rândul cetățenilor UE cu privire la interdependența globală și la sentimentul de responsabilitate comună a societății europene în ceea ce privește schimbările climatice prin angajarea ONG-urilor mici și mijlocii care derulează campanii și acțiuni de advocacy în domeniul protecției mediului pentru promovarea de acțiuni eficiente în beneficiul cetățenilor europeni privind schimbările climatice și stil de viață durabilă. Am finanțat în cadrul proiecutlui 4 inițiative de mediu, proiecte implementate de patru organizații mici și mijlocii:
Lasă un răspuns