Home » PROIECTE FINALIZATE

PROIECTE FINALIZATE

  • CITIZENS WITHOUT BORDERS

Durata de  implementare a proiectului: Decembrie 2012 – Decembrie 2014

Obiectivul proiectului: scopul general al proiectului este de a constientiza si de a imbunatatii cunostintele despre legislatia Uniunii Europene privind libera circulatie si respectarea drepturilor pentru cetatenii europeni si membrii familiei acestora.

Proiectul va fi implementat in cinci tari din cadrul Uniunii Europene printr-un parteneriat care cuprinde 7 parteneri si un asociat. Activitatile se vor desfasura in 4 regiuni din Italia, 2 regiuni din Spania si in orasele Bucuresti, Paris si Brno.

  • CONFLICTS, MASS MEDIA AND RIGTHS: A RAISING AWARENESS CAMPAIGN ON ROMA CULTURE AND IDENTITY

Durata de  implementare a proiectului: Februarie 2013 – Februarie 2015

Proiectul urmareste sa promoveze si sa creasca in randul  cetatenilor europeni bunavointa in a accepta si integra personale de etnie roma, prin imbunatatirea cunostintelor si a preceptiilor referitoare la aceste comunitati si prin combaterea sentimentelor anti-romilor.

Obiectivele : este promovata valuarea diversitatii culturale in randul cetatenilor european din cadrul tarilor implicate, sunt promovate in teritoriile tinta participarea democratica si coabitarea pacifista. http://www.romaidentity.org/index.php

  • UNITED WAY ROMANIA: COMPETENTE EUROPENE PENTRU TINERII DEFAVORIZATI DIN BUCURESTI

Durata proiectului:  10 luni

Beneficiar: Parada

Partner: Asociatia Serviciul APEL

Loc de desfasurare: Bucuresti

Obiectivul general: Scopul principal al proiectului este cel de calificare prin intermediul instruirii profesionale în conformitate cu cerintele Comisiei Europene si de a crea oportunităti de muncă pentru tinerii si copiii dezavantajati si cei care traiesc în conditii economice precare in Bucuresti.

De asemenea acest proiect isi propune, in paralel cu activitatea principala a proiectului si integrarea sociala a acestor copii si tineri prin intermediul unui dialog cu lucratorii sociali care isi desfasoara activitatea in cadrul Fundatiei Parada sau in alte ONG-uri care promoveaza acest proiect. În acest sens, proiectul îsi propune să creeze un training de tip peer-to-peer între participantii din cadrul proiectului datorită caruia acestia isi vor împărtasi unii altora competentele dobândite, dând nastere unui proces de perechi de mentorat, care va aprofunda, va dobândi competente suplimentare si de asemenea, să initieze un proces de incluziune socială a tinerilor defavorizati.

  • YOUTH IN ACTION PROGRAM: “From North-South to South-South: the perspectives  of young people to new development cooperation approaches”

Proiectul este promovat de organizatii ale societatii civile, organizatii non-guvernamentale si asociatii de tineret din diferite state membre UE si din tari terte, si anume: Italia, Romania, Grecia, Brazilia, Guatemala.

Actiunea se adreseaza organizatiilor societatii civile si organizatiilor non-guvernamentale care lucreaza in domeniul tineretului, al progresului cooperarii si al educatiei pentru dezvoltare globala.

In conformitate cu obiectivele si prioritatile ,,Programului Tineret in Actiune”, obiectivul general al proiectului este de a incuraja implicarea tinerilor din tari membre UE si tari terte in domeniul cooperarii pentru dezvoltare si educatie la nivel mondial .

Proiectul va contribui in mod specific la urmatoarele obiective ale programului;

– Promovarea cetateniei active a tinerilor in general si a cetateniei europene in mod special;

– Dezvoltarea solidaritatii si promovarea tolerantei intre tineri, in special in vederea consolidarii coeziunii sociale in UE;

– Incurajarea intelegerii reciproca dintre tinerii din diferite tari.

  • CURSUL  DE LIMBA ROMANA SI ACTIVITATI EDUCATIVE PENTRU STRAINI DIN AFARA UNIUNII EUROPENE

Durata de  implementare a proiectului: Octombrie 2013 – Iunie 2014

Programul general: “Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii”

Beneficiar: Asociaţia pentru Apărarea Drepturilor şi Integrare Socială (ADIS)

Partener: Asociația Serviciul APEL

Locuri de desfasurare municipiul București, jud. Ilfov, jud. Cluj.

Obiectivul general al proiectului este reprezentat de facilitarea integrării RTT în societatea românească prin oferirea de cursuri de limba română și activități educative, adaptate la nevoile beneficiarilor (adulți și copii).

Grupul ţintă al proiectului este reprezentat în principal de către resortisanţii ţărilor terţe cu drept de ședere în România (cetățeni străini resortisanți țări terțe), adulți și copii, iar în secundar instituții publice responsabile de integrarea RTT în România, organizații non-guvernamentale care sprijină la nivel național sau local procesul de integrare a RTT, comunitățile locale în care locuiesc RTT, mass-media.

Obiectivele specifice ale acestui proiect sunt următoarele:

1. Îmbunătățirea cunoștințelor de limbă română prin organizarea de cursuri formale și sesiuni/ateliere non-formale.

2. Facilitarea procesului educațional (inclusiv prin apelul la metode de educaţie non-formală) prin acordarea de sprijin specializat.

  • ACCES PENTRU TOTI, PE O PIATA A MUNCII INCLUZIVA

Durata de  implementare a proiectuluiNoiembrie 2010 –  Octombrie 2013.

Obiectivul general al proiectului il reprezinta imbunatatirea si dezvoltarea cadrului de cunoaștere, organizare, functionare a proceselor de ocupare și angajare pe piata muncii a persoanelor dezavantajate, precum si promovarea activa a unor masuri optime destinate acestora, pentru integrarea sociala.

Proiectul ”Acces pentru toti, pe o piata a muncii incluziva” este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, ”Investeste in oameni”, axa prioritara 6, Domeniul Major de Interventie 6.2 ”Imbunatatirea accesului si a participarii grupurilor vulnerabile pe piata muncii”.

Rezultate:

• 35 de persoane din grupul tinta au fost inscrise la cursuri vocationale de calificare / recalificare
• 48 de persoane vulnerabile (persoane de etnie roma, persoane cu dizabilitati, femei, someri tineri sau cu varsta de peste 45 de ani) au fost consiliate si informate pentru accesarea unui loc de munca
• 48 de persoane au fost evaluate si testate in vederea inscrierii la cursuri si a accesarii pietei muncii
• 27 persoane au fost angajate in regiunile de implementare ale proiectului (Bucuresti-Ilfov si Sud Muntenia)
• 27 persoane au fost monitorizate ca urmare a angajarii
  • SPRIJINIREA PROGRAMELOR DE RETURNAREA VOLUNTARA ASISTATA SI REINTEGRARE (RVAR) IN ROMANIA

Durata de  implementare a proiectului: Iulie 2012 – Iunie 2013 /August 2013 Iulie 2014

Obiectivul general: proiectul isi propune sa sprijine dezvoltarea programelor de repatriere voluntara asistata in Romania prin:

(a) promovarea repatrierii voluntare asistate ca alternativa la returnarea fortata.

(b) asigurarea unor servicii de asistenta specifica pentru repatrierea si reintegrarea migrantilor in tarile de origine.

(c) consolidarea capacitatii institutiilor statului de a folosi RVAR ca alternativa preferabila din punct de vedere umanitar si financiar altor forme de returnare.

Finantator:  Oficiul Roman pentru Imigrari, Fondul European de returnare

Solicitant: Organizatia Internationala pentru Migratie, Misiunea in Romania

Locatie: Bucuresti si Timisoara

Rezultate:

185 persoane au    beneficiat de consiliere si informare cu privire la programul de returnare voluntara.

  • MODELE DE BUNA PRACTICA IN DOMENIUL INCLUZIUNII SOCIALE

Durata de  implementare a proiectului: Iulie 2010 – Iunie 2013.

Proiectul Modele de bună practică în domeniul incluziunii sociale este dezvoltat de către CRIES în parteneriat cu Platforma Europeană IRIS și asociațiile Institutul Intercultural Timişoara, Serviciul APEL şi Integra România.

Proiectul este co-finanţat prin Fondul Social European şi se derulează în perioada 2010-2013.

Localitățile în care se implementează proiectul sunt Timișoara, Arad, Oradea, Cluj-Napoca, Sibiu, Odorheiu Secuiesc, Iași și București.

Obiectivul principal este dezvoltarea economiei sociale în România ca instrument de promovare a incluziunii sociale şi a cetăţeniei active.

Premiza principală de lucru: economia socială are un impact semnificativ în promovarea incluziunii sociale prin crearea de locuri de muncă, creşterea autonomiei persoanelor din grupuri vulnerabile, creşterea coeziunii sociale la nivel local, promovarea unor roluri active în rândul cetăţenilor.

Rezultate:

• Participarea in grupul de think-tank in domeniul incluziunii sociale;

• Coordonarea activitatii de formare-dezvoltare profesionala;

• Coordonarea activitatii de mentoring social;

• Oferirea de servicii de consultanta in domeniul integrarii profesionale a persoanelor marginalizate social pentru organizatiile care doresc sa desfasoare proiecte.

  • COORDONAREA NATIONALA A ACTIUNII DE INTEGRARE A RESORTISANTILOR TARILOR TERTE (RTT) IN ROMANIA

Durata de  implementare a proiectului: August 2012 – Iunie 2013

Obiectivul proiectului Proiectul își propune:

(a)   să sprijine, prin intermediul a 15 centre de informare și consiliere, integrarea socială, economică şi culturală a resortisanţilor unor ţări terţe în societatea românească prin asigurarea de informaţii, servicii specifice, oferirea de asistenţă, adaptate nevoilor acestora.

(b)   să îmbunătăţească colaborarea cu instituţiile/autoritățile centrale și locale cu atribuţii în domeniul integrării străinilor în România.

Finantator: Oficiul Roman pentru Imigrari, prin Fondul European pentru Integrarea Resortisantilor Tarilor Terte, IF /10.02

Solicitant:  Organizatia Internationala pentru Migratie, Misiunea in Romania

Parteneri:  Organizatia Internationala pentru Migratie, Misiunea in Romania

Locatie: Bucuresti, Timisoara

Rezultate:

42  persoane au beneficiat de asistenta materiala si medicala. Tarile de provienenta : Siria, Algeria, Came-run, Congo, Algeria, Mali, Turcia, Ni-geria, Moldova, Iran, India, Guineea, Maroc, Bangladesh, Ghana, Irak, Macedonia, Ucraina, Tunisia, Kuweit.
191  persoane au beneficiat de consiliere si informare privind drep-turile strainilor pe teritoriul Romaniei.
11 persoane au beneficiat de cursuri vocationale: autocad, linux, IRU, contabilitate, mecanic auto, pho-toshop, web design.
  • ROLUL DIALOGULUI SOCIAL IN DEZVOLTARE INCLUZIUNII SOCIALE ACTIVE

Durata de  implementare a proiectului: august 2010-iulie 2013

Obiectivul general al proiectului este reprezentat de cresterea incluziunii sociale prin promovarea dialogului social intre diversi actori ai societati (parteneri sociali, organizatii neguvernamentale, reprezentanti mediul economic, institutii publice, cetateni).

Finantator: Fondul Social European, Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Solicitant: Asociatia CRIES

Parteneri: Asociatia Serviciul APEL, Platforma Europeana IRIS, Reper21, Institutul Intercultural Timisoara

Locatie: Bucuresti – Ilfov, Centru, Nord-Est, Nord-Vest si Vest

Rezultate:

1) Dezvoltarea unei Platforme Naţionale a Grupurilor Locale de Acţiune in Domeniul Incluziunii Sociale, compusa din 120 de parteneri (personal al organizatiilor societatii civile, personal al partenerilor sociali, personal al membrilor pactelor regionale pentru ocuparea fortei de munca si incluziune sociala, personal al camerelor de comert si industrie, personal al asociatiilor fermierilor si meseriasilor);

2) Formarea a 40 de persoane in vederea implementarii metodologiei de elaborare a Planurilor Locale de Incluziune Sociala;

3) Dezvoltarea a 8 Planuri Locale de Incluziune Sociala;

4) Consultarea si implicarea a minim 800 de parteneri sociali, personal al organizaţiilor neguvernamentale si cetateni in elaborarea Planurilor Locale de Incluziune Sociala:

5) Elaborarea unui portofoliu de bune practici in domeniul incluziunii sociale

6) Organizarea de schimburi de experienţa in vederea familiarizarii unui numar de 35 de persoane (parteneri sociali, personal al organizaţiilor neguvernamentale, personal al asociatiilor fermierilor si meseriasilor) cu metode de buna practica in domeniul incluziunii sociale;

7) Informarea unui numar de 800 de persoane (personal al organizatiilor societatii civile, personal al partenerilor sociali personal al organizatiilor societatii civile personal al membrilor pactelor regionale pentru ocuparea fortei de munca si incluziune sociala, personal al camerelor de comert si industrie, personal al asociatiilor fermierilor si meseriasilor) cu privire la metode/proiecte de buna practica in domeniul incluziunii sociale.

8.) Elaborarea unui numar de 8 proiecte inovative in domeniul incluziunii sociale:

9) personal din 8 organizatii ale societatii civile va beneficia de un numar de 640 de ore de consultanta si mentoring in elaborarea si implementarea de proiecte in domeniul incluziunii sociale

10) 1600 de persoane (personal al organizatiilor societatii civile, personal al partenerilor sociali, personal al organizatiilor societatii civile, personal al membrilor pactelor regionale pentru ocuparea fortei de munca si incluziune sociala, personal al camerelor de comert si industrie, personal al asociatiilor fermierilor si meseriasilor) vor primi informatii relevante in domeniul incluziunii sociale, metodelor si proiectelor de buna practica, oportunitati si resurse de dezvoltare

11) organizarea unui număr de 8 conferinte nationale de lansare a proiectului, 8 seminarii nationale si a unei conferinte internaţionale de finalizare a proiectului.

  • AMITIE – “Awareness on Migration, development and human rights through local partnerships”

Durata de  implementare a proiectului: Martie 2011 –  Martie 2013

Obiectivul general al proiectului este reprezentat de mobilizarea si  cresterea responsabilitatii civice cu privire la procesul de dezvoltare /  co-dezvoltare in relatie cu drepturile omului si migratia.

AMITIE isi propune să dezvolte un nou tip de comunicare – eficienta, autentica si participativa, asupra temelor migratiei, dezvoltarii si drepturilor omului, astfel incat :

–  să determine constientizarea din partea cetatenilor a valorii adaugate a migrantilor si a minoritatilor etnice pe care o aduc la nivel local, precum si sensibilizarea lor la diversitatea culturala si a efectelor negative a prejudecatilor;

– să consolideze know-how-ul autoritatilor locale si a organizatiilor non-statale in vederea imbunatatirii strategiile de comunicare publica in domeniul educatiei pentru dezvoltare.

Partneri: Primarie din Bologna, Cineteca di Bologna, Alma Mater Studiorum Università di Bologna, FelcosUmbria, Gvc, Regione Emilia Romagna, Famsi, Rigas Domes Izglitibas Kulturas un Sport Departaments, Latvias Centre for HumanRights, Prefeitura do Recife

Locatie: Romania (Bucuresti), Italia (Regione Emilia Romagna – Bologna si Regione Umbria – Perugia), Spania (Sevillia si Malaga), Letonia (Riga) si Brazilia (Recife)

Rezultate:

• Focus grupuri organizate in Bucuresti in perioada iunie – noiembrie 2012, cu un numar mediu de 14 participanti / eveniment.
• Un raport de analiza a nevoilor imigrantilor in Romania, Italia, Spania si Letonia editat.
• 16 workshopuri destinate elevilor si profesorilor, ce urmeaza a fi derulate in 2012.
• Dezvoltarea a 7 module de training in domeniul migratiei, drepturilor omului si dialogului intercultural ce urmeaza a fi dezvoltate intr-o platforma online incepand cu luna martie 2012.
• Identificarea nevoilor imigrantilor in Romania, Letonia, Italia si Spania o conferinta de lansare a campaniei media „This is my story. Or ours?”
• Realizarea unei actiuni de sensibilizare  prin intermendiul unei campanii de publicitate in Bucuresti (panouri, bilborduri) care a durat o luna de zile.

PENTRU MAI MULTE INFORMATI

  • CONTEAZA PE NOI!

Durata: Septembrie 2012 – Aprilie 2013

Obiectiv  general: Scopul proiectului este dezvoltarea unui model inovativ de economie sociala care sa asigure accesul pe piata muncii si imbunatatirea calitatii vietii pentru persoanele aflate in situatii vulnerabile din punct de vedere socio-profesional. Un alt obiectiv vizat este cresterea oportunitatilor de angajare pentru grupul tinta in decursul unei perioade de 3 luni prin formari ce vizeaza antreprenoriatul social si asigurarea calificarilor in meserii solicitate de piata muncii actuala, dar si crearea de locuri de munca pentru grupul tinta prin infiintarea unui model inovativ de ocupare sub forma unei agentii de insertie in munca cu caracter temporar.

Finantator: Raiffeisen Bank, Programul de Granturi „Raiffeisen Comunitati” Solicitant: Asociatia de Ajutor Caritabil AMURT Locatie: Bucuresti Rezultate  obtinute: 

  1. Realizarea unui raport al nevoilor de calificare si angajare la nivel local;
  2. Angajarea a 2 tineri prin program in Asociatia de Ajutor Caritabil AMURT (asistent bucatar si tehnician agricol) si crearea unei liste de „asteptare”cu tineri calificati pentru care se va media gasirea unui loc de munca;
  3. Incheierea a 3 parteneriate :  pentru promovarea antreprenoriatului social cu Quanta Resurse Umane; pentru realizarea cursurilor de calificare la nivel local cu Quanta Resurse Umane si AJOFM Ilfov; pentru promovarea programului de insertie pe piata muncii in mediul on-line cu HR Specialists;
  4. Realizarea unei campanii de informare a serviciilor programului prin : comunicate de presa on-line, organizarea unei intalniri privind serviciile publice si private pentru persoanele fara adapost, participarea la targul de economie sociala organizat de HR Specialists si prin inscrierea la ONGFest.

 PENTRU MAI MULTE INFORMATII:

http://www.stiriong.ro/actualitate/proiecte-ong/programul-aconteaza-pe-noihttp://www.ies.org.ro/detaliu-stire/vrs/IDnews/85/fu/programul-conteaza-pe-noi-un-sistem-ino

  • IMPREUNA PENTRU O MAI BUNA INTEGRARE A RTT 

Prezentare generală

Proiectul “Împreună pentru o mai bună integrare a RTT” a fost finanțat prin Programul General Solidaritatea și Gestionarea Fluxurilor Migratorii , Fondul European de Integrare a Resortisanților Țărilor Terțe, Programul Anual 2010, gestionat în România de către Oficiul Român pentru Imigrări. Activitățile proiectului au fost implementate în perioada septembrie 2011 – iunie.

Scopul proiectului a constat în creșterea gradului de informare a actorilor relevanți din sfera integrării sociale și îmbunătățirea comunicării dintre aceștia prin crearea de unor instrumente de informare permanentă a instituțiillor publice implicate în integrarea socială a RTT și realizarea unui manual de bune practici în acordarea de servicii oferite resortisanților țărilor terțe.

Grupul țintă al proiectului a fost format din:

  • Reprezentanți ai instituțiilor publice centrale și/sau locale din 11 localități (București – Ilfov, Iași, Cluj, Constanța, Timișoara, Galați, Ploiești, Suceava, Bacău, Brașov, Oradea) din România, care au atribuții în vederea sprijinirii integrării RTT în societatea românească
  • Dar și reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale care desfășoară activități dedicate RTT
  • Precum și reprezentanți ai Patronatelor și/sau Sindicatelor

Activitățile proiectului

  • Organizarea a două conferințe de presă
  • Elaborarea unui studiu privind problemele întâmpinate de instituțiile publice în integrarea socială a resortisanților țărilor terțe
  • Organizarea unei conferințe naționale în 11 localități din zonele cu cel mai mare număr de resortisanți ai țărilor terțe (București – Ilfov, Iași, Cluj, Constanța, Timișoara, Galați, Ploiești, Suceava, Bacău, Brașov, Oradea)
  • Elaborarea și editarea unui manual de bune practici
  • Organizarea unui workshop
  • Crearea unei pagini web, a unui newsletter și a unui forum de comunicare și informare

Studii, rapoarte

1.       Diagnoza problemelor întâmpinate în domeniul integrării RTT în România

Studiul a urmărit explorarea atitudinilor și percepțiilor diverșilor actori instituționali față de cadrul de reglementare și instrumentele de gestionare a fenomenului imigrației. Cercetarea sociologică a avut loc în cadrul proiectului “Împreună pentru o mai bună integrare a RTT” a fost finanțat prin Programul General Solidaritatea și Gestionarea Fluxurilor Migratorii , Fondul European de Integrare a Resortisanților Țărilor Terțe, Programul Anual 2010, gestionat în România de către Oficiul Român pentru Imigrări.

  • RETEA DE CENTRE DE INFORMARE SI CONSILIERE PENTRU RESORTISANTI AI UNOR TARI TERTE.

Durata: Noiembrie  2010 – Mai 2011

Obiectiv  general al proiectului a fost reprezentat de sprijinirea integrarea  resortisanţilor tărilor terţe (RTT) în  societatea românească prin asigurarea unor servicii relevante de  informare şi consiliere care să faciliteze accesul nediscriminatoriu al  acestora la bunurile şi serviciile publice (ex. accesul pe piaţa muncii,  accesul la servicii medicale, accesul la servicii de învăţământ etc.) precum şi  relaţionarea / interacţiunea cu membrii comunităţilor locale, având în vedere  că doar prin participarea la viaţa socială se poate ajunge la o eventuală  integrare / naturalizare a populaţiei de migranţi în cadrul comunităţilor.

Finantator: Oficiul Roman pentru  Imigrari, Fondul European pentru Integrarea Resortisantilor Tarilor Terte, IF  /09/01

Solicitant: Organizatia Internationala  pentru Migratie, Misiunea in Romania

Locatie:  Bucuresti, Bacau, Brasov, Buzau, Cluj, Constanta, Craiova, Galati, Iasi,  Pitesti, Ploiesti, Sibiu, Suceava, Targu Mures, Timisoara

Rezultate  obtinute:

– Realizarea unei  retele de 15 centre de informare si consiliere in locatiile organizatiilor  partenere;

– 16 lucratori in centre, recrutati si instruiti, precum  si transfer de cunostinte catre alti 16 angajati ai organizatiilor  colaboratoare locale;

– 8250 de pliante si 750 de postere produse si  distribuite;

– Aproximativ 7500 de resortisanti informati si  consiliati.

PENTRU MAI MULTE INFORMATII

  • CONSOLIDARE A PROGRAMELOR DE RETURNARE VOLUNTARA ASISTATA IN ROMANIA

Durata: Ianuarie  2010 – Mai 2011

Finantator: Oficiul Roman pentru  Imigrari, Programul anual 2009/ Fondul european de returnare, Număr  contract RF/09.01/01.01

Solicitant: Organizatia Internationala  pentru Migratie, Misiunea in Romania

Locatie:  Bucuresti, Timisoara, Arad

Rezultate obtinute

  1. 69 vizite de consiliere in locatiile din Bucuresti –  Otopeni (33 vizite) si Timisoara – Arad (36 vizite) in perioada ianuarie – mai  2011.
  2. au fost consiliati un numar total de 255 beneficiari care  au fost informati cu privire la serviciile derulate in cadrul proiectului si de  oportunitatile de participare la cursurile de formare, inscriere pentru  returnarea voluntara.
  3. au fost derulate un numar de 17 cursuri in locatiile din  Bucuresti – Otopeni si Timisoara – Arad .

PENTRU MAI MULTE INFORMATII

  • HELPDESK PLATFORM AND SUPPORT TO NEW MEMBER STATE NSA/LA IN THE DEVELOPMENT SECTOR

Perioada: Ianuarie 2009 – Martie 2011 Obiectivul  general al proiectului a fost de a contrubui la consolidarea si dezvoltarea  Actorilor Neguvernamentali si ai Autoritatilor Locale (incluzand retelele si  platformele organizatiilor Noilor State Membre – NSM), in dezvoltarea  parteneriatelor multi-actori si dezvoltarea modurilor de lucru cu Institutiile  Comunitatii Europene. Finantator: Comisia Europeana prin  programul EuropeAid – AIDCO (DCI-NSA/2008/155-602) Solicitant:  punto.sud Italia Parteneri: FoRS – Czech Forum for  Development Cooperation Cehia, Support to Life Turcia, Caritas Polonia, People  in Peril Association Slovacia, Hungarian Baptist Aid Ungaria, Asociatia  Serviciul APEL Romania Locatie: Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania, Italia, Turcia,  Polonia Rezultate obtinute:

  • Realizarea unui help-desk virtual
  • Platforma help-desk operationala in tarile  implicate in proiect
  • Pregatirea si distribuirea ghidului  de programe AIDCO – “Trenino”
  • Acces gratuit la instrumentele de  baza, exemplele existente, bunele practici si manualele realizate in proiect
  • Un manual comprehensiv privind  obligatiile contractuale si administrative incluse in proiectele de dezvoltare  ale Comunitatii Europene;
  • Operatori ai organizatiilor din  proiect formati in cadrul trainingurilor din tarile implicate in proiect, 2  traininguri privind derularea si implementarea proiectelor EuropeAid  desfasurate in Bucuresti si Timisoara in 2009 si 2010
  • Screening  si suport pentru proiectele specifice derulate de organizatiile statelor  membre.

Linkuri utile:

Manual Trenino – Limba Romana

Manual Trenino – Limba Engleza

Pliant Proiect EuropeAid Helpdesk

PENTRU MAI MULTE INFORMATII

  • CONSOLIDATING ASSISTANCE FOR VICTIMS OF TRAFFICKING IN ROMANIA

Perioada: Ianuarie 2009 – Martie 2010

Finantator: Swiss Federal Office for  Migration

Solicitant: Organizatia Internationala  pentru Migratie, Misiunea in Romania

Parteneri: National Agency Against  Trafficking in Persons ANITP, Social Alternatives Association ASA, Association  for Developing Alternative Practices for Reintegration and Education ADPARE,  Asociatia Serviciul APEL, Roma Youth and Students Association ROMANITIN

Locatie: Bucuresti, Iasi, Timis

Beneficiari:

  • 40  victime ale traficului de persoane
  • 44 asistenti sociali selectati din  asociatiile neguvernamentale, Asociatia Nationala Impotriva Traficului de Persoane, administratii locale relevante  in domeniu
  • Alte organizatii profesionale care au  ca domeniu de lucru migratia, drepturile omului, crima organizata, etc. Rezultate obtinute:  Realizarea a doua evaluari  (interviuri de evaluare) cu personalul ANITP in Timis si Iasi in aprilie,  octombrie 2009.
  • Pregătirea curriculei de training,  alaturi de partenerul ADPARE şi participarea la desfăşurarea efectivă a  seminarului de instruire a angajatilor ANITP (8-10 decembrie 2010, Bucuresti)
  • Rezultate optime in ceea ce priveste  cooperarea cu organizatorii pentru identificarea celor mai avantajoase condiţii  de organizare şi desfăşurare a  seminariilor de instruire, a activităţii de evaluare şi a lucrului în  grupul de pregătire a materialelor.

 

  • INSTRUMENTE DE INTERVENTIE ACTIVA IMPOTRIVA EXCLUZIUNII PE PIATA MUNCII

Perioada: Mai 2009

Proiectul de  formare a fost conceput ca un program dezvoltat in mai multe module cu scopul  de a oferi o panorama completa asupra fenomenului de marginalizare pe piata  muncii a persoanelor si mai ales a tinerilor, cu diferite tipuri de dificultati  si a respectivelor instrumente de actiune directa pentru ameliorarea acestei  situatii.

Beneficiari: lucratori sociali din cadrul DGASPC Giurgiu

Finantare: GVC – Italia

Locatie: Giurgiu Proiectul a  fost structurat in 2 module cu durata de 2 zile (primul modul) si 2 zile (al  doilea modul), cu o durata de 6 ore de curs pe zi. Modulele de formare au fost  concepute astfel: – Orientarea  vocationala, tutoring si proiect individual de integrare profesionala – Firma,  identitatea angajatului, studiul fiselor de post.

Rezultate obtinute:  In perioada  14, 15 – 21, 22 mai 2009 s-a desfasurat la Giurgiu cursul – „Metode si tehnici  de consiliere si orientare vocationala” – organizat de specialisti ai Asociatiei  Serviciul APEL pentru operatorii servicilor de asistenta sociala ai DGASPC  Giurgiu.

  • PROIECTE DE FORMARE PROFESIONALA SI DEZVOLTARE LOCALA IN ZONELE URBANE DIN BUCURESTI SI TIMISOARA

Perioada: 2006 – 2009

Proiectul, care continuă şi  dezvoltă activitatea iniţiată în anul 2004 prin „Proiectul de Formare  Profesională pentru tineri şi femei din zonele urbane Bucureşti şi Timişoara”,  si-a propus reintegrarea socio-profesionala a tinerilor prin intermediul  dezvoltării unor parcursuri personalizate, susţinerea şi dezvoltarea resurselor  individuale.

Finanţator: Fundaţia Unidea/Unicredit Foundation

Locaţie: Bucureşti şi Timişoara.

Obiectivul general al proiectului: Reducerea graduală a excluderii şi  marginalizării în care se găsesc persoanele în situaţie de marginalizare, prin  intermediul activităţii de formare profesională şi prin susţinerea înfiinţării  unor micro-întreprinderi.

Rezultate obtinute:

– 544 beneficiari selectati in grupul tinta

– 166  beneficiari angajati la finalul proiectului

– 73  beneficiari inscrisi la cursuri de formare (vocationale si profesionale)

– 26  stagii de practica in intreprinderi

– 400 beneficiari mediati

– 375 planuri individualizate realizate

– 24 beneficiari au beneficiat  de cursuri antreprenoriale

– 2 studii de caz realizate

  • FORMARE DE COMPETENTE CHEIE SI INTEGRARE PE PIATA MUNCII A TINERILOR PROVENITI DIN INSTITUTII DE STAT PENTRU PROTECTIA COPILULUI

Perioada: Mai 2008 – Aprilie 2009

Scopul  proiectului a constat in facilitarea accesului pe piata muncii a 60 de tineri  care au implinit varsta de 18 ani, care au parasit sau se pregatesc sa  paraseasca sistemul de stat privind protectia copilului din Regiune, prin  dezvoltarea masurilor active de ocupare precum informare si consiliere  profesionala, mediere a muncii, formare profesionala si sprijin pentru  initierea unei afaceri pe cont propriu.

Finantare: PHARE 2006/018 – 147.04.02.03.01.01.509

Solicitant: Asociatia Serviciul APEL

Parteneri: Memory Consult Italia, Universitatea de Vest  Timisoara, Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timisoara.

Locatie: Regiunea de Vest, Timisoara

Rezultatele obtinute:

– 60  de tineri care au primit servicii de ocupare in cadrul proiectului;

– 10  tineri care au primit servicii pentru initierea unei afaceri pe cont propriu;

– Analiza cu privire la nevoile de formare ale tinerilor din grupul tinta;

– Baza de date cu angajatori / tineri in cautarea unui loc de munca;

– Brosura cu informatii privind activitatile si rezultatele proiectului, exemple  de succes, mecanismele de suport existente la nivel institutional/comunitar;

– Curricula de formare profesionala in competente cheie: comunicare, lucrul in  echipa, rezolvare de probleme si autodezvoltare profesionala;

– Brosura cu rezultatele investigarii procesului de tranzitie la munca  beneficiarilor sistemulii de protectie a copilului;

– Pliante de prezentare a serviciilor oferite prin proiect;

– Conferinta pentru promovarea modelelor de buna practica.

  • INTEGRAREA PE PIATA MUNCII A TINERILOR PERSTE 18 ANI PROVENITI DIN SISTEMUL DE PROTECTIE A COPILULUI.

Perioada: Mai 2008 – Aprilie 2009

Obiectiv general al proiectului a fost reprezentat de facilitarea  accesului pe piaţa muncii a tinerilor peste 18 ani care au părăsit sau se  pregătesc să părăsească (in următoarele 12 luni) sistemul de stat privind  protecţia copilului din Regiunea Bucureşti – Ilfov prin dezvoltarea măsurilor  active de ocupare, precum: informare şi consiliere profesională, mediere a  muncii, formare profesională în competenţe cheie şi sprijin pentru iniţierea  unei afaceri pe cont propriu.

Finantator: PHARE/2006/018-147.04.02

Solicitant: Asociatia Serviciul Apel

Parteneri: Meridiana Italia, Universitatea Româno-Americană, Institutul Naţional de  Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale, Asociaţia  Camera de Comerţ Italiană pentru România

Rezultate  obtinute

– 72 de tineri au beneficiat pe  parcursul implementãrii proiectului de servicii de informare si consiliere  profesionalã, mediere în muncã si formare profesionalã în competente cheie:  Comunicare în limba oficialã: 20 de tineri, Competente sociale si civice: 40 de  tineri

– 18 tineri  dintre cei care au primit servicii de informare si consiliere profesionalã,  mediere si formare profesionalã au fost plasati în muncã pânã la finalul  proiectului si monitorizati în perioada initialã de angajare (de la 3 la  6luni);

– 10 tineri  au primit servicii de consultantã pentru initierea unei afaceri pe cont  propriu;

– 2 module  de curs de formare profesionalã si 2 curriculum-uri în competente cheie au fost  organizate: comunicare în limba oficialã si competente sociale si civice  (organizarea locului de muncã, lucru în echipã);

– Brosurã ce  contine rezultatele investigãrii procesului de tranzitie la muncã a  beneficiarilor sistemului de protectie a copilului aflat în dificultate (300 de  exemplare);

– Brosurã ce  redã informatii referitoare la activitãtile si rezultatele proiectului, exemple  de succes ale unor tineri din grupul tintã al proiectului integrati pe piata muncii, precum si  informatii despre mecanismele de suport existente la nivel institutional si/sau  comunitar din Regiunea Bucuresti-Ilfov (300 de exemplare);

  •  SANSE EGALE – UN LOC DE MUNCA PENTRU TINERII POST- INSTITUTIONALIZATI

Perioada: Ianurie 2008 – Decembrie 2008

Obiectivul  general al proiectului a fost reprezentat de facilitarea accesului tinerilor de  peste 18 ani, care au parasit sau se pregatesc sa paraseasca sistemul de stat  privind protectia copilului, pe piata muncii si reducerea discriminarii si  inegalitatii pe piata muncii pentru acestia. Pentru atingerea acestui obiectiv  s-a propus dezvoltarea si sustinerea unei campanii de informare a unui numar de  minim 60 de angajatori din Regiunea de dezvoltare Bucuresti – Ilfov cu privire  la combaterea discriminarii si inegalitatii pe piata muncii a tinerilor  post-institutionalizati.

Finantator: PHARE/2005/017-553.04.02

Solicitant: Institutul Român  pentru Educaţie şi Calitate Europeană – IRECE

Parteneri: Asociaţia Serviciul APEL

Locatie: Regiunea Bucuresti-Ilfov

Rezultate obtinute:

  1. Instrumentele dezvoltate pentru etapa de cercetare a campaniei:  chestionar, ghidul de aplicare, grila de interpretare
  2. Rezultatele campaniei active: minim 60 de chestionare  completate de reprezentanti ai companiilor din regiunea Bucuresti-Ilfov, in  timpul interviurilor (minim 20 chestionare), prin apel telefonic (minim 20  chestionare), in urma transmiterii mesajelor electronice (minim 20 chestionare)
  3. Concluziile cercetarii in urma centralizarii  chestionarelor,
  4. Ghidul de bune practici
  5. Materialele de promovare a campaniei: 2000 de pliante de  promovarea a proiectului, ghidul de bune practici (editat in 300 de exemplare),  pagina de web a proiectului, o aparitie televizata si 2 articole in mass-media,  200 de afise.
  •  TINERII FORMEAZA TINERI

Perioada: Aprilie 2008 – Aprilie 2009

Obiectivul general al  proiectului a fost reprezentat de facilitarea accesului tinerilor,  beneficiari ai sistemului de stat privind protecţia copilului, din judeţul  Timiş, la servicii de informare privind piaţa muncii, promovând ideea de  formare continuă, dezvoltarea conexiunii între oferta şi cererea pe piaţa  muncii, precum şi domeniile de activitate accesibile după ce au parasit  sistemul de stat privind protecţia copilului.

Finantator: Comisia  Europeana, Youth in Action Program

Solicitant: Asociatia  Serviciul APEL

Parteneri: Direcţia Generală de Asistenţă  Socială şi Protecţia Copilului Timiş, Centrul de Sprijinire a Integrării  Familiale şi Profesionale a Tinerilor Timişoara, Complexul de Servicii  Specializate pentru Copilul cu Dizabilităţi Recas

Locatie: Regiunea de Vest – Timisoara

Rezultate obtinute:

– 60 de  tineri din Centrul de Sprijinire a Integrării Familiale a Tinerilor Timişoara  şi Centrul de Plasament Recas vor beneficia de servicii de informare şi  orientare profesională, mediere în munca ;

– 60 de  tineri au dezvoltat cunoştinţe şi capacităţi cognitive de a asimila/prelucra  informaţii privind posibilităţile lor de acces la piaţa muncii; competenţe de  căutare/solicitare/păstrare a unui loc de muncă; abilităţi de alegere a unei  meserii/ocupaţii în funcţie de cerinţele pieţei muncii, pentru a se încadra pe  locuri de munca corespunzătoare;

– 20 de  tineri dintre cei care au primit servicii de informare şi orientare  profesională au fost mediaţi pe piaţa muncii;

– 60 de  tineri au participat la prezentări pe teme specifice legate de piaţa muncii,  precum: autocunoaşterea, comunicarea, conflictul şef, coleg, client, instrumente de promovare  personală, tehnici de căutare a unui loc de muncă, contractul de muncă şi  cartea de muncă, piaţa muncii – cerere si ofertă, protecţia muncii, demisia şi  încetarea contractului de muncă, stabilitatea la locul de munca, etc.

– 60 de  tineri au luat contact direct cu angajatorii: prezentări de firme în  instituţii, vizite la companii.

  • CENTRE REGIONALE DE CONSILIERE SI MEDIERE PROFESIOANALA PENTRU PERSOANELE DE ETNIA ROMA

Perioada: Februarie – Aprilie 2009

Acest  proiect s-a bazat pe experienţa organizaţiei noastre cu tinerii rromi propunandu-si  sa imbunatateasca accesul pe piata muncii si la educatia scolara pentru tineri  rromi, cu vârste cuprinse între 16-29 de ani.

Finantator: Fondul Social European, POSDRU/15/6.2/S/3

Solicitant: Amare Rromentza

Parteneri: Asociatia Serviciul APEL (formare)

Rezultate obtinute:

  1. Consolidarea capacităţilor operative şi de intervenţie a  echipei Asociaţiei “Amare Rromentza” în  lucrul cu persoanele care provin din  categorii dezavantajate pe piaţa muncii, în vederea integrării lor  socio-profesionale, prin dezvoltarea parcursurilor de integrare pe piaţa  muncii.
  2. Cursul a fost structurat pentru un grup ţintă care era  deja în posesia unei serii de instrumente, fie ele analitice sau de intevenţie  directă, specializat în intervenţia de reabilitare socială. Desfăşurarea  sesiunii s-a bazat pe utilizarea unora dintre cele mai difuzate instrumente de  intevenţie în ceea ce priveşte formarea adulţilor (brainstorming, jocul de rol,  prelegerea şi dezbaterea între participanţi şi între participanţi şi  formatori)
  • PROCOPIL – Program Concertat Pentru Initiativa Locala

Durata: 2006-2009

Finanţator: Ministerul Francez al  Afacerilor Externe

Locaţie: Franţa, România, Bulgaria, Republica Moldova

Solicitant Romania: Federaţia  Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Protecţia Copilului

Proiectul  PROCOPIL si-a propus întărirea si susţinerea societăţii civile din România,  Bulgaria si Moldova, precum şi promovarea drepturilor copilului.

In România  programul a fost coordonat de Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru  Protecţia Copilului (FONPC), în Franţa, de Solidarite Laique, în Bulgaria de  Asociaţia Roditeli, în Republica Moldova, de Alianţa pentru Protecţia Socială a  Copilui şi Familiei (APSCF).

Rezultate obtinute APEL

formarea în domeniul consilierii si orientării

– integrării profesionale a 15 specialişti (educatori, asistenţi sociali,  psihologi, psihopedagogi) din organizaţiile membre a FONPC din Bucuresti, colaboratori  ai Serviciului APEL.

  • COD DE BUN PRACTICI PRIVIND INTEGRAREA PROFESIONALA A TINERILOR DEFAVORIZATI

Perioada: 06  august – 30 noiembrie 2007

Proiectul se adreseaza tinerilor  defavorizaţi – tinerii proveniţi din sistemul de protecţie a copilului, tinerii  cu dizabilităţi, tinerii cu parcurs educaţional întrerupt, tinerii cu trecut de  delincvenţă, tinerii cu trecut de toxicodependenţă, tinerii proveniţi din  mediile economice defavorizate etc.

Finantator: Agenţia Naţionala pentru  Sprijinirea Iniţiativelor Tinerilor prin Programul Naţional Iniţiative  Comunitare pentru Tineret 2007.

Solicitant: Asociatia Serviciul APEL

Locatie: Bucuresti / Timisoara

Rezultate obtinute :

– 500 de  broşuri “Cod de bune practici privind integrarea profesională a tinerilor  defavorizaţi” care se adresează atât tinerilor proveniţi din categoriile  defavorizate, cât şi angajatorilor şi specialiştilor din instituţii/organizaţii  implicate în integrarea socio-profesională a acestor tineri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>